Hos Ritohobby.no har vi innført utvidet returrett, som gir deg mulighet for å angre kjøpet i opptil 365 dager

Velger du å sende en eller flere varer i retur, ber vi deg sende med ordrenummeret. Vi ber deg også opplyse om du ønsker å bytte varene eller få pengene tilbake. Som privatperson får du alltid 365 dagers returrett når du handler hos Ritohobby.no, forutsatt at varen framstår 100 % ny i uskadd stand og i ubrutt emballasje.

MERK: Varer kan først returneres etter kontakt med kundeservice via telefon eller e-post for ytterligere anvisninger. Du skal her gjøre oppmerksom på, att du ønsker å returnere èn eller flere varer, og hvilke varer du ønsker å returnere.

Returadresse: Ritohobby - c/o GP-Trykk - Øvtre Slottsgate 2B - 0157 Oslo

Varer som returneres i oppkrav, nektes mottatt. Vi gjør dessuten oppmerksom på at returpakker uten omdeling ikke vil bli avhentet. Returpakker må alltid sendes til den opplyste adressen. Du kan også angre kjøpet ved å nekte mottak av forsendelsen.

Retur av varer

Skulle du mot formodning ikke være tilfreds med kjøpet, kan du gjøre bruk av din 365 dagers returrett. Forutsatt at betingelsene er overholdt, kan du naturligvis returnere varene hvis det skjer innen 365 dager. Hvis du sender en vare i retur, og returen ikke skyldes en feil som er gjort av Rito ApS, må du selv dekke kostnadene knyttet til forsendelsen. Du kan få pengene i retur hvis den refunderte varen oppfyller følgende betingelser:

  • Varen er intakt og i ubrukt stand
  • Varen lukter ikke av f.eks. røyk eller matos
  • Varen har ingen flekker eller smuss
  • Varen er ikke blitt utsatt for fukt e.l.

Vi gjør oppmerksom på at vi ikke refunderer penger for brukte eller skadede varer. Returnerer du garnnøster er det et krav at banderolen er intakt. Vi ber deg om å sende varen forsvarlig pakket, slik at den ikke skades under transport. I returpakken må du legge ved fakturaen og ditt ønske for den videre saksgangen - avhengig av om du ønsker å bytte eller få igjen pengene.

Refusjon

Hvis du ønsker å få tilbake pengene, vil pengene i utgangspunktet bli tilbakeført til det betalingskortet du brukte. Hvis dette ikke er mulig, vil du bli kontaktet for å finne en alternativ løsning.

Ved refundering får du hele kjøpesummen tilbake. Hvis du velger å returnere hele ordren, vil du også få igjen den opprinnelige forsendelseskostnaden. Du bes ta vare på kvitteringen for forsendelsen, slik at vi får mulighet til å utbetale det korrekte beløpet.

Hvis du nekter å motta varen, vil vi oppfatte det som et ønske om refundering. I den forbindelse vil vi kontakte deg for å høre hva du ønsker i stedet.

Bytte

Hvis du er interessert i å bytte en vare i tilfelle av feil kvalitet, farge eller størrelse, kan det naturligvis også la seg gjøre. Du kan bare returnere den varen du ønsker å få byttet, samtidig som du oppgir varenummeret på den varen du ønsker å få byttet til.

Hvis du ønsker å bytte varen til en dyrere vare, må du først og fremst returnere den varen du allerede har kjøpt. Så må du legge inn en ny ordre på den varen du ønsker å kjøpe,  og pengene for den returnerte varen vil da bli utbetalt til kontoen din. Vi gjør oppmerksom på, at vi ikke har mulighet til å heve ekstra penger fra betalingskortet ditt. Av hensyn til sikkerheten, og for å beskytte deg som forbruker, er dette ikke mulig.

Reklamasjon

Hvis varen er skadet eller defekt, kan du kontakte oss med henblikk på reklamasjon. I så fall du kontakte oss før du sender varen i retur. Hvis reklamasjonen blir godkjent, betaler vi naturligvis fraktkostnadene. Vi gjør deg likevel oppmerksom på at vi ikke dekker kostnadene for emballasje. Blir det konstatert at varen er blitt skadet som følge av ualminnelig slitasje eller feil bruk, vil ikke forsendelseskostnadene dine bli dekket. Hvis du benytter deg av reklamasjonsretten, ber vi deg om å opplyse hvilke problemer du har hatt med varen. Vi har skrevet et avsnitt om reklamasjon i våre handelsbetingelser, der du kan lese mer om vilkår og betingelser.

Returfrist

Vi gir 365 dagers returrett til privatpersoner

Returanvisning

MERK: Varer kan først returneres etter kontakt til kundeservice via telefon eller e-post for ytterligere anvisninger. Du skal her gjøre oppmerksom på, att du ønsker å returnere èn eller flere varer, og hvilke varer du ønsker å returnere.

Returvarer sendes til adressen:

Ritohobby
c/o GP-Trykk
Øvre Slottsgate 2B
0157 Oslo

Telefon: (+47) 56 99 99 99 e-post: info@ritohobby.no

Oppkrav, pakker uten omdeling og som rekommandert postsending

  • Varer som blir returnert til Rito ApS i postoppkrav/etterkrav, vil bli nektet mottatt.
  • Varer som blir returnert til Rito ApS uten omdeling , vil ikke bli avhentet.
  • Varer som blir sendt som rekommandert postsending, vil bli mottatt, men utgiftene for dette blir ikke dekket.
  • Rito ApS dekker alminnelige utgifter til forsendelse (ikke rekommandert, pakker med forsikring eller tilsvarende tilleggsytelser).

Forsendelseskostnader ved retur

I utgangspunktet skal forsendelseskostnadene ved retur av varer betales av kunden. Rito ApS vil kun dekke kostnadene hvis returen skyldes en feil som er forårsaket av Rito ApS.