Oftest stilte spørsmål

På denne siden kan du finne svar på de oftest stilte spørsmålene. Det inkluderer bl.a. bestillinger, levering, betaling, retur, garnkvaliteter & diverse andre spørsmål. Finner du ikke svaret på nettopp det du lurer på, er du velkommen til å kontakte kundeservicen vår telefonisk på +47 56 99 99 99 eller via e-post på info@ritohobby.no.

Bestilling

Svar: Hvis du ikke finner ordrebekreftelsen din, kan du kanskje bli klokere ved å klikke her.

Svar: Vi kan dessverre ikke tilføye flere varer på bestillingen din, da vi av sikkerhetsmessige årsaker ikke kan heve et høyere beløp enn det du godkjente ved bestilling. Såfremt bestillingen din ikke er sendt fra lageret vårt ennå, kan vi tilby deg å annullere bestillingen din. Da anbefaler vi at du tar telefonisk kontakt med oss på +47 56 99 99 99.

Svar: Vi har dessverre ikke muligheten til å slå sammen to bestillinger. Dette skyldes at det automatisk ble generert en etikett ved bestilling av ordren. Hvis pakken inneholder ekstra, utenom det angitte, vil posten anse dette som juks. Hvis bestillingen din ikke er sendt fra lageret vårt ennå, og du ønsker å kun motta én bestilling, kan du forsøke å ta telefonisk kontakt med kundeservicen vår på tlf. +47 56 99 99 99, så vil de snarest mulig se om de kan imøtekomme ønsket ditt.

Svar: Vi er veldig lei oss for at vi har sendt deg et ødelagt produkt. Sånn skal det naturligvis ikke være, og vi ønsker å finne en løsning sammen med deg, så du kan motta en vare som er intakt.

Vi vil gjerne be deg kontakte kundeservice på e-post: info@ritohobby.no. I e-posten bes du opplyse om ordrenummer, samt bilde eller en kort video av den defekte varen. Deretter vil vi sammen finne en løsning på dette.

Som utgangspunkt skal defekte varer returneres til oss, med mindre vi gir deg tillatelse til å beholde varene eller kaste dem.

Svar: Vi beklager så mye hvis vi har sendt deg en feil vare.

Vi ville så gjerne sende av gårde bestillingen din i en fei, men det gikk visst litt for raskt.

Vi vil gjerne finne en løsning, sammen med deg, så vi kan få sendt den varen du mangler.

Vi må bare be deg sende oss en e-post på info@ritohobby.no.

I e-posten må du gjerne opplyse ordrenummer og beskrive hvilken vare du ikke har mottatt. Utover det vil vi gjerne ha et bilde av forsiden og baksiden på varen du har mottatt ved en feiltakelse. Deretter finner vi en løsning på dette.

Som utgangspunkt skal feilsendte varer returneres til oss, med mindre vi gir deg tillatelse til å beholde varen.

Svar: Vi beklager så mye hvis det mangler en vare i bestillingen din, og vi ønsker selvfølgelig å finne en løsning på dette.

Du bes vennligst ta kontakt med oss på e-post: info@ritohobby.no eller på tlf. +47 56 99 99 99.

For å kunne hjelpe deg trenger vi å vite om du har mottatt en annen vare i stedet for, eller om det var noen tegn på brudd på emballasjen. Hvis ja, vil vi gjerne motta et bilde av dette. Så snart vi hører fra deg, finner vi snarest mulig en løsning sammen med deg.

Svar: Alle oppskrifter som pakkene våre består av er gratis, og vi har dem derfor ikke i fysisk form. Derfor medfølger ikke oppskriftene fysisk i pakken.

Oppskriftene ligger til fri anvendelse, online på hjemmesiden vår.

Det er forskjell på om folk foretrekker å ha oppskriften på mobil/nettbrett/iPad eller i fysisk form. Oppskriften kan lastes ned og eventuelt skrives ut gjennom nettbutikken, hvis du foretrekker å ha den i fysisk form.

Hvis du bestiller en pakke som inneholder en oppskrift og garn, er det kun garnet du betaler for.

Levering

Svar: Når bestillingen din er gjennomført, mottar du et ordrenummer på den e-posten som du har opplyst på bestillingen din. Vi har 2-5 dagers levering, hvilket betyr at du burde motta pakken innen 2-5 dager etter at bestillingen er gjennomført.

Helthjem leverer, som utgangspunkt, pakker til bopelen din. Hvis de ikke kan levere, vil de levere den til nærmeste utleveringssted. De leverer på alle hverdager, men ikke på helligdager og i helgen.

Posten leverer pakker til utleveringssteder alle hverdager, men ikke på helligdager og i helger.

Hvis du bestiller innen kl. 19.00 samme dag, vil pakken din normalt bli sendt samme dag.

Svar: Hvis pakken din ikke har dukket opp, eller du lurer på hvorfor den er forsinket, må du gjerne kontakte kundeservice på info@ritohobby.no eller på tlf. +47 56 99 99 99. Vi vil snarest mulig kontakte distributøren og sette i gang en etterlysning.

Distributøren har 10 dager på seg til å foreta en etterlysning, men vi finner oftest en løsning raskere enn dette.

Hvis pakken blir erklært bortkommen eller har blitt skadet, er det helt opp til deg hva du ønsker som løsning.

Vi kan både tilby deg å sende pakken på nytt eller utstede et gavekort på bestillingens/varens beløp, så du kan bestille det samme eller noe tilsvarende.

Svar: Hvis pakken din uheldigvis har blitt skadet under frakt, skal vi selvfølgelig finne en løsning på det.

Du må ta et bilde av emballasjen, der man kan se at den er skadet, og sende til vår e-post info@ritohobby.no.

Deretter vil kundeservice hjelpe deg videre, så dere kan finne frem til den rette løsningen.

Betaling

Svar: Er du så heldig å ha fått et gavekort eller en rabattkode på hjemmesiden vår, kan du lese nedenfor hvordan du innløser det.

Gavekortet/Rabattkoden skal innløses i handlekurven, før du går videre med bestillingen din. Du innløser gavekort/rabattkode i det oransje feltet, der det står «Har du et gavekort eller en rabattkode?»

Når du har klikket «Innløs» på den grønne knappen, vil du se at det gitte beløpet nå er fratrukket bestillingen din. Er det en rabattkode til en gratis gave du har tilføyd, vil du kunne se at den gratis gaven har blitt lagt til i handlekurven.

Svar: Det er dessverre ikke mulig å innløse flere gavekort/rabattkoder på samme ordre.

Har du flere gavekort/rabattkoder du ønsker å bruke på den samme bestillingen? Da må du bare ta kontakt med kundeservice, så skal vi forklare hva vi kan gjøre så det lykkes.

Vi kan kontaktes på +47 56 99 99 99 eller på e-post: info@ritohobby.no.

Svar: Hos oss har du muligheten til å betale med Kredittkort, Vipps og Klarna.

Svar: Vi hever først pengene fra kontoen din når bestillingen er sendt fra lageret vårt. Når bestillingen er sendt, mottar du en e-post fra oss, der du mottar et sporingsnummer. På den måten kan du spore pakken din.

Har du valgt kreditt, heves pengene først når kreditten har utløpt. Det er ikke mulig å oppheve kreditten før tid, hvis ordren er sendt.

Har du et debetkort og opplever at pengene er reservert på kontoen din, skyldes det at et av vilkårene ved et sånt kort, uansett hvor du handler at banken din vil reservere beløpet allerede ved bestilling. Derfor har banken din antagelig reservert beløpet, som de etterfølgende vil frigi. Det er ikke noen penger vi har eller er herre over.

Beløpet kan være reservert i opptil 30 dager av banken din. Men hvis du kan få dem til å sende oss en e-post, vil vi svært gjerne bekrefte overfor dem at vi aldri kommer til å trekke disse pengene. I visse tilfeller kan det få banken til å frigi beløpet raskere.

Returnering

Svar: Hos Ritohobby.no har vi 365 dagers returrett. Det betyr at du har et helt år på å returnere varene dine, som er kjøpt hos oss, hvis du angrer kjøpet. Varen/varene må sendes direkte til vår adresse:

Ritohobby

Postboks 19

4855 Froland

Vi tilbyr ikke en returetikett, så du bestemmer selv hvem du sender pakken i retur med. Det er viktig at pakken blir levert direkte til adressen vår, og ikke til et utleveringssted, da vi i så fall ikke vil ha muligheten til å få pakken utlevert.

Det er også viktig at du vedlegger bestillingsnummeret i pakken, så vi vet hvilken konto pengene skal returneres til.

Så snart vi har behandlet returpakken, vil du motta en bekreftelse på e-post. Det kan ta opptil 7 virkedager før du kan se pengene på bankkontoen din.

Svar: Det er dessverre ikke mulig å bytte en returvare til en annen vare, da returavdelingen og varelageret er to forskjellige steder.

Vi refunderer alltid pengene for en returvare, og vi setter pengene tilbake på samme konto som de ble hevet fra.

Svar: Vi tilbyr ikke returetikett, så du velger selv hvem du ønsker å sende pakken i retur med. Det er derimot viktig at pakken blir sendt direkte til adressen vår:

Ritohobby

Postboks 19

4855 Froland

HUSK at vedlegge ordrenummeret ditt i pakken, så vi vet hvem pengene skal refunderes til.

Svar: Pakken din skal returneres direkte til vår adresse:

Ritohobby

Postboks 19

4855 Froland

Utover det må du legge ved ordrenummeret ditt i pakken, så vi vet hvem pengene skal refunderes til.

Så snart vi har behandlet returpakken din, vil du motta en bekreftelse på e-post. Det kan ta opptil 7 virkedager før du kan se pengene på bankkontoen din.

Svar: Nei, du kan dessverre ikke levere pakkene fysisk på adressen vår.

Svar: Så snart vi har håndtert returpakken din, vil du motta en bekreftelse på e-post. Det kan gå opptil 7 virkedager før pengene kan sees på kontoen din.

Garnkvaliteter

Svar: Vi vil svært gjerne hjelpe deg med å finne et garnalternativ. Alt vi trenger å vite for å kunne hjelpe deg, er følgende;

  • Hvilken oppskrift er det du skal følge?
  • Hvilken garnkvalitet ønsker du å finne et garnalternativ til?
  • Hva er strikkefastheten, pinnestørrelsen og løpelengden på den opprinnelige garnkvaliteten?
  • Hvilket materiale ønsker du i et alternativt garn?

Du kan kontakte oss ved å sende oss en e-post på info@ritohobby.no, så hjelper vi deg gjerne med å finne et garnalternativ.

Svar: For å kunne hjelpe deg med å beregne hvor mye garn du trenger, må vi ha følgende opplysninger:

  • Hvilken oppskrift ønsker du å følge?
  • Hvilken garnkvalitet skal du bruke?
  • Hvilket materiale ønsker du i et alternativt garn?

Du kan kontakte oss ved at sende oss en e-post på info@ritohobby.no, der vi vil gjøre vårt beste for å hjelpe deg.

Diverse

Svar: Hvis du ikke ønsker å være tilmeldt nyhetsbrevet vårt lenger, kan du selvfølgelig melde deg av nederst i nyhetsmailen ved å klikke på ’Unsubscribe’.

Hvis du ønsker hjelp til å melde deg av nyhetsbrevet, sitter kundeservicen vår selvfølgelig klare både på e-post info@ritohobby.no og tlf. +47 56 99 99 99.

OBS: Hvis du handler hos oss senere, må du være oppmerksom på om du har huket av for aksept av påmelding av nyhetsbrevet. I så fall vil du bli tilmeldt på ny. Det er alltid mulig å melde deg av nyhetsbrevet fra oss.

Svar: Vi synes alltid det er spennende med et nytt samarbeid. Hvis du er interessert i et potensielt samarbeid med oss, må jeg be deg om å sende en e-post til sponsor@rito.dk

Her må du svært gjerne besvare følgende punkter i den første e-posten din:

Blogger/Instagrammer:

  • Hvor mange og hvilke(t) medie(r), er du representert på?
  • Send gjerne navn eller links til din(e) profil(er)
  • Antall følgere
  • Hvem er din målgruppe?
  • Hva er dine forventninger til en samarbeidspartner?
  • Utvikler du oppskrifter / mønstre til strikking eller hekling?

Arrangementer:

  • Hvilket arrangement er det snakk om?
  • Hvor mange deltagere forventes til arrangementet?
  • Hvem er arrangementets primære målgruppe?
  • Hvor vil vi bli nevnt som sponsor av arrangementet?
  • Er det en tilhørende hjemmeside der vi blir nevnt?

Organisasjoner, foreninger eller andre velgjørende formål:

  • Hva er organisasjonens formål/hjertesak?
  • Har organisasjonen en hjemmeside og/eller sosiale medier?
  • Vi vil gjerne motta linker til disse sidene. – Hva er deres forventninger til en samarbeidspartner?

For alle typer henvendelser er det nødvendig å vite hvilke spesifikke varer du/dere er interessert i. For å gjøre det så spesifikt som mulig, vennligst send oss en link til varen eller kategorien som du/dere er interessert i.

Sponsoravdelingen jobber hardt for å svare snarest mulig, men i travle perioder kan det gå opptil et par uker før vi kan besvare e-posten din.

Svar: Du kan dessverre ikke gjennomføre et kjøp på e-post eller telefon.

Vi sitter selvfølgelig klare til å hjelpe deg på tlf. +47 56 99 99 99 eller på e-post info@ritohobby.no, hvis du trenger veiledning til et produkt eller veiledning til å gjennomføre en bestilling.

Svar: Hvis du ønsker en bestemt innfarging på en bestemt garnfarge, vil vi selvfølgelig gjerne hjelpe deg med å undersøke om vi er heldige å den ønskede innfargingen på lager.

Vi kan hjelpe deg på følgende måte:

Legg den fargen og de antall nøster du ønsker å kjøpe i handlekurven på hjemmesiden.

Under leveringsopplysningene dine finner du et kommentarfelt nederst.

I kommentarfeltet skriver du hvilket innfargingsnummer du ønsker. Har du flere forskjellige farger, der du ønsker en bestemt innfarging, skriver du selvfølgelig alle disse i kommentarfeltet.

Opplys gjerne også hva du ønsker vi skal gjøre hvis vi ikke har den ønskede innfargingen på lager. Ønsker du fortsatt å motta garnet eller skal vi slette varen/bestillingen?

Eksempelvis: «Jeg ønsker dyelot 3423 til farge 12. Jeg ønsker garnet uansett innfarging».

Beskjeden vil bli sendt videre til lageret vårt, som vil sjekke opp om vi har den ønskede innfargingen på lager.

Se på bildet nedenfor, hvordan du finner kommentarfeltet.

Svar: Ja. Du kan godt bestille en vare som ikke er på lager akkurat nå.

Hvis det er under 30 dager til varen forventes på lager, vil du kunne legge den til i handlekurven din.

Hvis det er mer enn 30 dager til varen forventes på lager, vil du ikke kunne legge den i handlekurven. Den forventede hjemkomstdatoen vil stå på varen inne på hjemmesiden. Samtidig vil du kunne se på hjemmesiden om varen kan legges i handlekurven eller ei. Se eksempel på bildet nedenfor.

Du kan fint bestille en vare som ikke er på lager, sammen med andre tilgjengelige varer. Vi sender hele bestillingen din samlet når alle varene er på lager.

Svar: Hvis du ønsker ytterligere informasjon om et produkt, enn det som er opplyst på hjemmesiden, er du mer enn velkommen til å kontakte oss på e-post info@ritohobby.no eller på tlf. +47 56 99 99 99, så vil vi snarest mulig komme tilbake til deg.

Version: v3.c571.s2.l3