Returrett

Hos Ritohobby.no har vi innført utvidet returrett, som gir deg mulighet for å angre kjøpet i opptil 365 dager

Velger du å sende en eller flere varer i retur, ber vi deg sende med ordrenummeret. Hent en returseddel her. Som privatperson får du alltid 365 dagers returrett når du handler hos Ritohobby.no, forutsatt at varen framstår 100 % ny i uskadd stand og i ubrutt emballasje.

Returadresse: Rito - Postboks 19 - 4855 Froland

Varer som returneres i oppkrav, nektes mottatt. Vi gjør dessuten oppmerksom på at returpakker uten omdeling ikke vil bli avhentet. Returpakker må alltid sendes til den opplyste adressen. Du kan også angre kjøpet ved å nekte mottak av forsendelsen.

Retur/bytte av varer

Skulle du mot formodning ikke være tilfreds med kjøpet, kan du gjøre bruk av din 365 dagers returrett. Forutsatt at betingelsene er overholdt, kan du naturligvis returnere varene hvis det skjer innen 365 dager. Hvis du sender en vare i retur, og returen ikke skyldes en feil som er gjort av Rito ApS, må du selv dekke kostnadene knyttet til forsendelsen. Du kan få pengene i retur hvis den refunderte varen oppfyller følgende betingelser:

  • Varen er intakt og i ubrukt stand
  • Varen lukter ikke av f.eks. røyk eller matos
  • Varen har ingen flekker eller smuss
  • Varen er ikke blitt utsatt for fukt e.l.

Vi gjør oppmerksom på at vi ikke refunderer penger for brukte eller skadede varer. Returnerer du garnnøster er det et krav at banderolen er intakt. Vi ber deg om å sende varen forsvarlig pakket, slik at den ikke skades under transport. I returpakken må du legge ved fakturaen. 

Bytte og returnering av vare har samme prosedyre. Den kjøpte varen sendes i retur til adressen vår, og når vi har mottatt returvaren og godkjent den, vil kjøpesummen bli refundert til kredittkortet ditt innen få dager. Ønsker du varen i en annen størrelse/farge må du lage en ny ordre på www.rito.dk. Omkostninger til returen må du selv stå for. 

Refusjon

Hvis du ønsker å få tilbake pengene, vil pengene i utgangspunktet bli tilbakeført til det betalingskortet du brukte. Hvis dette ikke er mulig, vil du bli kontaktet for å finne en alternativ løsning.
Typisk vil det ta inntil 10 virkedager å behandle returen din.

Ved refundering får du hele kjøpesummen tilbake. Hvis du velger å returnere hele ordren, vil du også få igjen den opprinnelige forsendelseskostnaden. Du bes ta vare på kvitteringen for forsendelsen, slik at vi får mulighet til å utbetale det korrekte beløpet.

Hvis du nekter å motta varen, vil vi oppfatte det som et ønske om refundering.

Reklamasjon

Såfremt varen din er beskadiget eller defekt, kan du kontakte oss med henblikk på reklamasjon. Skulle det være tilfelle, må du kontakte oss før du sender varen i retur. Såfremt reklamasjonen blir godkjent, tilbakebetaler vi naturligvis fraktomkostningene, i tillegg til at vi erstatter varens kjøpspris. Vi gjør derimot oppmerksom på at vi ikke står for omkostninger for emballasje. Blir det konstatert at varen ble beskadiget som en konsekvens av ualminnelig slit eller feil bruk, vil forsendelsesomkostningene dine ikke bli dekket. Benytter du deg av reklamasjonsretten, ber vi deg om å opplyse hvilke problemer det er med varen. Vi har skrevet et avsnitt om reklamasjon i handelsbetingelsene våre, der du kan lese mer om vilkår og betingelser. 

Returfrist

Vi gir 365 dagers returrett til privatpersoner

Returanvisning

Returvarer sendes til adressen:

Rito
Postboks 19
4855 Froland

Telefon: (+47) 56 99 99 99 e-post: info@ritohobby.no

Oppkrav, pakker uten omdeling og som rekommandert postsending

  • Varer som blir returnert til Rito ApS i postoppkrav/etterkrav, vil bli nektet mottatt.
  • Varer som blir returnert til Rito ApS uten omdeling , vil ikke bli avhentet.
  • Varer som blir sendt som rekommandert postsending, vil bli mottatt, men utgiftene for dette blir ikke dekket.
  • Rito ApS dekker alminnelige utgifter til forsendelse (ikke rekommandert, pakker med forsikring eller tilsvarende tilleggsytelser).

Forsendelseskostnader ved retur

I utgangspunktet skal forsendelseskostnadene ved retur av varer betales av kunden. Rito ApS vil kun dekke kostnadene hvis returen skyldes en feil som er forårsaket av Rito ApS.

Version: v4.c71.s2.l3